sunnuntai 22. kesäkuuta 2014

(BLOGI)KUULUMISIA

Tajusin eilen, että mun rakas blogini on ollut pystyssä jo yli kolme vuotta! En oo koskaan muistanut kauheen aktiivisesti viettää mitään blogin synttäreitä, mutta nyt tein (puoliksi ihan vaan aikani kuluksi) kollaasin vanhoista kuvista tän blogin yli kolmivuotisen taipaleen ajalta. Tuntuu vähän pöljältä laittaa monta kuvaa omasta pärstästään tähän, mutta suhtautukaa näihin vaikka mun hiusevoluutiovertailuna, koska kaikenlaisia hiustyylejä mulla on tosiaan ollutkin :-D
0102030405 Erilaisten hiusvärien lisäksi näihin vuosiin on mahtunut tietysti myös kaikenlaisia tapahtumia ja tunnelmia ihan laidasta laitaan, mikä osittain ainakin mulle itselleni näkyy noista kuvistakin. Ekaa postausta kirjoittaessani olin 16 ja nyt täytän syksyllä jo 20. Vanhoja postauksia selatessani huomaan kyllä sen, että oon kasvanut ihmisenä. Lisäksi ihan viimeisen vuodenkin sisään mahtuu sellainen muutos, jonka huomaa näistä kuvista; en koe enää tarvetta tai halua meikata niin paljon kuin ennen. Blogille taas oon mun mielestä löytänyt nyt selkeämmän linjan, kuin mitä se oli aloitteluaikoina - vaiken kyllä vieläkään osaa vastata, kun joku kysyy, millainen blogi mulla oikein on.
Sitten niitä kuulumisia. En rehellisesti sanottuna edes muista, milloin viimeksi olisin kirjoittanut tänne mitään sen syvempää mun henkilökohtaisesta elämästä tai kuulumisista. 
Kesä on tähän asti sujunut rauhallisissa tunnelmissa, enkä ole tehnyt mitään mainittavaa, jota en olisi täällä jo kertonut. Kesätöitä en saanut, mutta tienasin kesän alussa työkeikalla sen verran rahaa, että shoppailin Body Shopista kivoja juttuja ja rahaa jäi myös Ruisrockiin - jota muuten odotan ihan innolla, varsinkin First Aid Kitin ja Bastillen keikkoja. Onko muuten kukaan teistä tulossa myös Ruissiin?
Oon jäänyt koukkuun muutamiin asioihin, esimerkiksi (entistä enemmän) tumblriin ja instagramiin, sekä järkytyksekseni myös Pretty Little Liarsiin... (Ollaan Sofian kanssa päästy nyt kolmannen kauden alkuun, joka oli luvalla sanoen vielä naurettavampi kuin osasin odottaa. Ja jos Moffatin Doctor Who -jaksoja kritisoidaan plot holeista niin PLL:ssä ei musta muuta olekaan kuin ontuvia juonenkäänteitä ja unohdettuja sivujuonia - ja koska tota sarjaa aiotaan tehdä tietääkseni yhteensä seitsemän kautta, on musta mikä tahansa teoria A:n henkilöllisyydestä epätoimiva, mä en oikeesti voi ymmärtää kuka se muka voisi uskottavasti olla!! :-D ja silti katon tota sarjaa...heh.) Tääkin kertoo ehkä siitä, että oon ollut lähinnä kotona viime aikoina. Viihdyn nykyään tosi hyvin mun perheen ja kissojen kanssa, vaikka välillä on tietysti ihan kiva nähdä kavereitakin. Kaverisuhteet on toisaalta myös eläneet jonkinlaista murrosta viime aikoina, eikä entiset läheiset kaverit välttämättä enää tiedä mun elämästä ja ajatuksista puoliakaan siitä mitä ennen vanhaan, enkä minäkään heidän. Kyseessä ei ole mikään riita tai draama, vaan ennemminkin kai jokin aikuiseksi kasvamisen prosessi. Mä koen ainakin olevani nykyään vahvempi persoona kuin viime kesänäkään: mä tiedän mitä mieltä olen asioista ja uskallan sanoa sen. Tiedän myös mitä mä en halua tehdä, enkä myöskään sitten tee sellaisia asioita. Se, kuinka monta ihmistä tykkää musta tai on mun kavereita, ei määrittele mua - eikä mun tarvitse käyttää resursseja ihmisiin, jotka ei tee samoin.
En mä tietenkään ole mikään valmis ihminen (onko kukaan koskaan?) enkä vihaa puolta mun entisestä kaveripiiristä, vaikka siltä toi nyt vähän kuulostikin :-D En vihaa oikeastaan ketään ja välitän silti kaikista mun kavereista, vaikka osan kanssa ei nykyään olisikaan enää muuta yhteistä kuin muistot. Toisinaan mulla on myös vähän yksinäinen olo, mutta kelläpä ei olisi, kun melkein kaikilla muilla on poikaystävä/tyttöystävä/joku muu ykköstyyppi, ja välillä sitä huomaa omasta tahdostaan riippumatta istuvansa "yksin" (lainausmerkeissä siksi, että joku muu on aina kotona myös) kotona muiden ollessa jossain. 
Hallitsevin juttu ja takaraivossa koputteleva huoli tällä hetkellä on kuitenkin se, saanko opiskelupaikkaa ensi syksylle. Rehellisesti sanottuna en todellakaan tiedä, saanko. Tiedän tehneeni parhaani valintakokeiden suhteen, mutta valmistaudun pahimpaan, vaiken uskalla tai haluakaan alkaa keksiä mitään varasuunnitelmia vielä, koska mä niin haluaisin yliopistoon... Mutta tää tietämättömyys loppuu sitten luultavasti 15. heinäkuuta. Sitä ennen on vaan puuhailtava kaikkea muuta. 
Ja siihen liittyen - ajattelin alkaa väsätä jonkinmoista (vegaani)ruoka(valio)postausta, koska semmoinen on ollut pitkään suunnitelmissa ja sitä on pyydettykin - joten sellaisissa tunnelmissa palaan tänne sitten seuraavan kerran :-) Mukavaa uutta viikkoa kaikille!

Larissa

8 kommenttia:

  1. Sä oot ihana! Nähäänhän ens kerral ku tuut Kotkaan? Jookos!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Samoin! Joo, nähdään ehdottomasti, ens kerralla tuun silleen että mekin ehitään nähä ja pidemmällä varotusajalla :-)♥

      Poista
  2. se on aina hauska kattoo miten ihmiset muuttuu ja varsinki tukkamuoti! itellä ku on samanlaisena letti pysyny varmaan kymmenen vuotta nii kattelen aina mielenkiinnolla miten paljon muita erilaiset hiukset muuttaa :):)

    yelloowsky.blogspot.com

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heh totta! :-) Ps. Sulla on kiva blogi!

      Poista
  3. voi että tiedän niin tuon tilanteen! mulla on ollu kavereiden kanssa jo pitkään sama juttu. ja muutenkin elämässä. suurin osa tosta tekstistä oli täysin ku mun ajatuksia.. semmosia ajatuksia, joita en oo osannut muotoilla sanoiksi :D

    jään odotteleen vegaani-postausta!

    VastaaPoista
  4. Toivotaan että meille molemmille olis opiskelupaikka syksyks tarjolla! Tuskallista vaan odottaa vaikka yrittää olla miettimättä asiaa.

    Vegaanipostausta odotellessa :)

    (Siirryin vihdoin nimimerkkikommentointiin vaikka oon aina ennen jättänyt vaan anokommentteja :D)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niinpä....!!! pakko olis...argh kauhee tuskanen ahdistus tulee kun miettiikin asiaa :-DD

      :-)

      (ja haha hyvähyvä :-D)

      Poista

Kiitos ajatuksistasi ♥