perjantai 26. syyskuuta 2014

20 FAKTAA

26091 Mut on kahdesti haastettu Instagramissa tähän 20 faktaa-"haasteeseen", ja päätin nyt rikkoa turhan pitkäksi venyneen, tahattoman blogihiljaisuuden toteuttamalla sen täällä.

1. Joskus tuntuu, etten tiedä ollenkaan, mitä tehdä tulevaisuuden suhteen. Tai mitä edes haluaisin tehdä. Oon onneksi oppinut nyt elämään hetkessä, ja siksi en murehdi tulevaisuutta enää niin usein kuin ennen. Tiedän kuitenkin sen, että haluaisin kovasti lapsia vielä jonain päivänä. Lisäksi musta tuntuu, että toisten auttaminen ja suuremmalla tasolla "maailmanparantaminen" on se ainoa asia missä olen hyvä, ainoa asia mitä tiedän että haluan tehdä ja ehkäpä mun olemassaoloni ainoa tarkoitus.

2. Pidän nimestäni. Mun toinen etunimeni on Lea, mutta koska järjestys on Lea Larissa, olen koko pienen ikäni joutunut selittämään aina taas uudestaan ja uudestaan että kyllä, Larissa on ihan mun virallinen kutsumanimi, on ihan mahdollista ja laillista, että kutsumanimi on jokin muu kuin järjestyksessä se kaikista ensimmäinen nimi. Toivon, ettei mun enää koskaan tarvi kuulla jonkun sanovan "ahaa, sun nimi on siis oikeesti Lea" tai "ai siis sä vaan haluat että sua sanotaan Larissaks"

3. Meidän perhe on mulle tosi tärkeä, ja mulla on läheiset ja lämpimät välit kaikkiin perheenjäseniin. Mun perheeseen kuuluu isi, äiti, pikkusisko Sofia ja pikkuveli Sakari sekä kaksi kissaa, Luna ja Roni. Lisäksi mulla on isosiskopuoli ja isovelipuoli. 

4. Synnyin Helsingissä, mutta muutin taaperoikäisenä Lahteen, jossa oon asunut suurimman osan elämästäni. Asuin viime syksynä Lontoossa kolme kuukautta ja nyt muutin kuukausi sitten Tampereelle. Silti Lahti tuntuu ainakin vielä mun kotikaupungilta (vaiken kaupunkina edes erityisemmin pidä siitä, haha).

5. Oon aina rakastanut ja tuun aina rakastamaan joulua.

6. Tykkään mun hiuksista. Ne on vahvat, paksut ja kasvaa nopeasti lukuisista värjäyksistä ja värinpoistoista huolimatta. Tällä hetkellä kasvattelen omaa, luonnollista hiusväriäni takaisin ja aion jossain vaiheessa myös leikkauttaa aika paljon pituutta pois.

7. Harrastin viisi vuotta teatteria ja lähes kymmenen vuotta viulunsoittoa. Olin aikoinani ilmeisesti suhteellisen taitava viulisti ja harjoittelin ala-asteikäisenäkin tunnin päivässä, mutta nyt taidot on tietysti ruostuneet, kun ei tule soitettua yhtään niin paljon kuin ennen. Varmaan tuttu tarina aika monelle pienempänä soittamista harrastaneelle.

8. En ole koskaan ollut liikunnallinen ihminen enkä tiedä tuunko koskaan olemaankaan. Voisi sanoa, ettei suhteeni liikuntaan ole koskaan ollut ihan terve. Tykkään kyllä kävelylenkeistä, mutta esimerkiksi koululiikunnassa ainoat kivat oli pesis ja sähly (??). Peruskoulussa liikuntatunnit oli yhtä tuskaa ja häpeää, kun testeistä tuli kutosia, sukset lähti aina liukumaan väärään suuntaan, uimahallissa pelkäsin hukkuvani ja joukkuelajeissa olin ihan toivoton - ja kaikki tiesi sen. Lukiossa juoksin varmaan parhaan liikuntasuoritukseni ikinä kun sain cooperin testistä jonkun kasilla alkavan (ja olin juoksun jälkeen varma että kuolen siihen radalle).

9. Oon lakto-ovo-vegetaristi, mutta syön lähinnä ihan täysvegaanista ruokaa.
  
10. Mun toinen äidinkieli ja meidän perheen toinen kotikieli on esperanto.

11. Mun lempikirjat on Harry Potterit ♥, ja Sofian maailma on ollut myös lemppari jo kymmenen vuotta. Lempisarjat on Doctor Who ja Downton Abbey. Lempielokuvat on Love Actually ja Amélie (ja 1000 muuta). Lempibändejä ja -artisteja on ainakin Bastille, Nina Nesbitt, The Beatles, Ed Sheeran, The 1975, First Aid Kit, PMMP... 

12. Jo monta vuotta oon "kärsinyt kiusallisesta vaivasta", eli mua alkaa itkettää, jos näen jonkun syövän yksin (julkisella paikalla). Oon muutenkin herkkä, mutta yksin syövät henkilöt, varsinkin vanhukset, saa kyyneleet silmiin.

13. Olen aina ollut lyhyt (156 cm tätä nykyä) ja ikäistäni nuoremman näköinen, mitä en ole kokenut koskaan kauheen mukavaksi. Pituuteni ei tosin enää haittaa mua ollenkaan.

14. Koulussa lempiaineitani oli historia ja musiikki.

15. Kaikista eniten maailmassa pelkään läheisteni kuolemaa ja ylipäätään sitä, että jollekin heistä sattuisi jotakin kamalaa. Lisäksi pelkään suuria epäonnistumisia, yksin jäämistä, sitä, ettei minusta pidetä sekä vähän pimeää, mörköjä ja koiria.

16. Mulla ei ole koskaan tylsää. Loma-aikaan saatan maata viikon putkeen kotona ja olla tekemättä mitään, eikä mua edes haittaa. Lisäksi mulla on ihan mieletön unentarve, ja 12h yöunet on parasta ikinä.

17. Ikävuodet 16-18 on olleet mun tähänastisen elämäni raskaimmat vuodet. Niihin mahtui todella paljon hyvääkin, mutta lisäksi tosi vaikeita juttuja.

18. Karu nörttifakta: politiikka kiinnostaa mua - enemmän kuin merkkilaukut ja -aurinkolasit tai autot ja urheilu.

19. Koen itseni aika epävarmaksi ja mietin aina, mitä muut ajattelee musta. Silti oon huomannut, että saatan antaa itsestäni kovinkin räiskyvän ja välittömän kuvan uusienkin ihmisten seurassa. Hmm?

20. Ihailen jokaista, joka jaksoi lukea tän postauksen sanasta sanaan :-) (Tuli nimittäin vähän pidempiä faktoja kuin alunperin oli tarkoitus. :-D)

Larissa

8 kommenttia:

  1. jaksoin lukea sanasta sanaan :D mul on ikävä sua ja näytät tossa kuvassa ihan supersöpöltä ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jee! :-D Voi kiitos ♥ mullakin on sua ikävä!

      Poista
  2. Selasin sun blogia jonkin matkaa ja tykästyin kovasti! Paljon kuvia ja selkeää tekstiä, jään ehdottomasti lukijaksi! :)

    http://mariannesdiaryy.blogspot.fi/

    VastaaPoista

Kiitos ajatuksistasi ♥