sunnuntai 25. tammikuuta 2015

KISSAKAVERINI

Kuten viime postauksessa jo lupailinkin, kertoo tää postaus meidän kissoista. 
Pienenä toivoin aina välillä lemmikkiä; milloin kissaa, milloin kilpikonnaa tai gerbiiliä. Mä olen aina ollut nimenomaan kissaihminen. On muutkin eläimet kivoja, mutta kissat on lemmikkeinä musta kaikkein kivoimpia. Kissoissa tykkään niiden itsenäisyydestä, ja vastoin yleistä harhaluuloa, on kissat usein myös tosi seurallisia eläimiä! 23011
2301323014 Luna muutti Porista meille heinäkuussa 2012. Lunan emo ja sisarukset oli löytyneet hylättyinä luonnosta, ja Lunan emo oli näännyttänyt itsensä pitääkseen kaikki poikasensa elossa. Luna on oikeastaan Sofian kissa, tai sanottaisiinko, että Luna kokee Sofian lähimmäisekseen meistä ihmisistä ja Sofian huone on myös Lunan (ja nykyään Roninkin) huone. Luna on seurallinen, pienikokoinen, nätti ja fiksu kissa. Sinä yönä kun mä tulin Lontoosta takaisin Suomeen, tuli Luna nukkumaan mun viereen. Eli toisin kuin vähän pelkäsin, ei se ollut ainakaan unohtanut mua.   
2301523016 Roni sai meiltä kodin marraskuussa 2013 - eli siihen aikaan, kun mä vielä asuin Lontoossa. Roni oli myös hylätty kissa. Päijät-Hämeen eläinsuojeluyhdistys oli pelastanut sen metsästä, eikä kukaan tiedä esimerkiksi Ronin tarkkaa ikää. Osaksi varmaan traumaattisesta taustastaan johtuen Roni saattaa olla välillä pelokas, mutta sitten kun se tottuu ympärillä oleviin ihmisiin, on se todella seurallinen ja "juttelee" paljon. Roni tottui onneksi muhunkin tosi nopeasti, vaikka en ollut täällä sen meille muuttaessa. 
23012 Ronin muuttaminen meille oli Lunalle aluksi aika kova pala, mutta nykyään tappeluita on paljon vähemmän, ja ne saattaa löytää useasti nukkumasta vierekkäin tai pesemästä toisiaan.
Ennen Lunan tuloa meille en ihan täysin käsittänyt sitä, miten ihminen voi kiintyä eläimeen samalla tavoin kuin toiseen ihmiseen, koska en ollut itse kokenut sitä. Nyt kuitenkin ymmärrän sen täysin, ja Luna ja Roni onkin mulle tärkeitä ja rakkaita perheenjäseniä. 
(Kiitos Sofialle kuvista 1, 3 ja 6)

Onko teillä rakkaita eläinkavereita? :-)


Larissa

14 kommenttia:

  1. aaw tää oli niin hellyyttävä postaus ♥ sulosia kissakavereita noi luna ja roni :)

    VastaaPoista
  2. Voi miten suloisia kisuja! ♥ Täältä löytyy myös yksi kissaihminen! En itse omista kissaa, mutta vanhemmillani on kaksi aivan suloista kissaa, jotka ovat sellaisia seurallisia ja sylikissoja. :)♥

    http://petrajanica.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Jee :-) Mun mielestä jokaisella täytyiskin olla kissakaveri elämässään :')

      Poista
  3. Awsawsawwwwwws <3 Ihana postaus ihanista kissoista :'3

    VastaaPoista
  4. En ole koskaan tavannut kissaa, joka ei tykkäisi pahvilaatikoista. Tuntuu, että kissojen viehtymys pahvilaatikoihin on maailmanlaajuinen ilmiö :D
    J

    VastaaPoista
  5. Voi miten söpöjä! Musta kissat on niiiin söpöjä pyörähtäessään selälleen! :-)
    Musta mäkin olin pienenä vähän enemmän kissaihminen - olin ihan rakastunut mun mummin Misse-kissaan - mutta nykyään ihan omankin koiran takia tykkään kyllä enemmän koirista. Vaikka tietysti kaikki eläimet on ihania. Haluisin ehdottomasti esim. oman lampaan! ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Whiih niinpä! :-D
      Voii <3 Niin on! Lampaat on ihania, viime kesänä "tapasin" ekaa kertaa kunnolla lampaita ja ne oli ihan parhaita!

      Poista

Kiitos ajatuksistasi ♥