lauantai 10. tammikuuta 2015

KUULUMISIA JA BLOGIPOHDINTOJA

Heippa! Miten teidän tammikuu on alkanut? Mä olen potenut pientä flunssaa ja linnottautunut takaisin Tampereelle. 
10011 Mulla on ennätyksellisen paljon postausideoita ja tekstejä viritteillä, ja tän talven ja kevään haasteena voisikin olla se, että uskaltaisin kirjoittaa blogiin mitä itse haluan, ilman häpeäahdistusta tai takaraivossa jyskyttävää "mitäköhän kaikki nyt musta ajattelee":ta. Jos teillä on postaustoiveita tai -ehdotuksia, niin niitä saa aina heitellä! (Vaikka ne ainoot kerrat kun on niin tehty niin minä kamala oon jättänyt ne tekemättä...en ilkeyttäni vaan siitä yksinkertaisesta syystä, että mun tekemä hiustenhoitopostaus sisältäisi varmaan yhden kappaleen ja en osaa listata mua inspiroivia ihmisiä. Anteeksi vielä niille ketkä näitä joskus aikoinaan pyysivät ja joutuivat pettymään, heeh.) Blogini täyttää ensi kuussa neljä vuotta (!), on saamassa koko ajan yhä selkeämpää linjaa, ja teitä lukijoitakin on kertynyt sinne ruutujen taakse mun mittapuulla suuri määrä. Tykkään mun blogin lukijakunnasta, haukkumiskommentteja ei oo tullut juurikaan (koputan puuta), mitä nyt joku käynyt vinoilemassa mun rohtuneista huulista - mutta yleisesti ottaen, te kaikki vaikutatte mukavilta! 
Tietysti harmittaa tää blogeissa yleisestikin nykyään näkyvä trendi, eli kommenttien ja keskustelun vähentyminen. Vanhoja postauksia selatessa tuntuu hassulta, että johonkin mun kolmen vuoden takaisiin tässä-valitan-elämästäni-plus-muutama-surkea-kuva -postauksiin on kommentoitu enemmän kuin nykyisiin, vaikka blogillani oli tuolloin varmaan vain parikymmentä lukijaa. Mutta tästä aiheestahan on "isommatkin" bloggarit kirjoitelleet, siis sellaiset joiden lukijamäärä on ainakin nelinumeroinen. Voimme syyttää esimerkiksi älypuhelimia...
Asiasta toiseen, lisäsin sivupalkkiin viikon luetuimmat postaukset -jutun/gadgetin/elementin/mikäonkaan, ja tällä hetkellä mun blogista luetaan eniten pizzaohjeita ja esperanto-postausta. Jälkimmäisen suosio sai jo syksyllä koko blogin katselukerrat yli sataantuhanteen, ja tilastojen mukaan sitä luetaan edelleen viikoittain parisensataa kertaa - mielenkiintoista tässä kuitenkin on, ettei haun avainsanoissa ole koskaan mitään aiheeseen liittyvääkään (vain yksittäiset "larissa blogi", "vegaaninen pizza", "pienet ajatukset larissa" Anna ootko toi edelleen sä :-D), vaikka googlen kautta tänne päädytään ainakin sata kertaa viikossa. Noh, ei se mitään, kiinnostaisi vaan puhtaasta uteliaisuudesta tietää, että ketkä tuota esperanto-postausta noin ahkerasti lukee. 10012 Eräs aamu heräsin siihen, kun postimies soitti ovikelloa ja toi Italiasta tulleen viimeisen joululahjan. Noloa oli vain se, että menin avaamaan oven peittoon kääriytyneenä, hiukset pystyssä ja suoraan unesta temmattuna. 
Mun tänhetkinen elämäntilanne on yleisesti ottaen aika kaoottinen sen suhteen, etten yhtään tiedä, miten ja missä tämä kevät tulee menemään. Vihaan tätä tunnetta ja se saa mut valvomaan öisin kolmeen ja heräämään aivan liian myöhään, mutta oon siedättynyt onneksi siinä määrin, etten nyt aivan totaallisesti sekoa. Lisäksi kun muistutan itseäni siitä, että tää on mun ja vaan mun elämäni, eikä mun tarvitse tehdä valintojani sen pohjalta, mitä olettaisin muiden hyväksyvän ja arvostavan eniten, on oloni jo helpompi. 
10013 Ostin tälläisen pienen purnukan, johon aion sujautella lapuille kirjoitettuina vuoden 2015 ikimuistoisimpia hetkiä. Vielä siellä ei ole mitään, mutta toisaalta se on jännittävääkin; tästä vuodesta voi tulla ihan minkälainen tahansa.

Larissa

8 kommenttia:

  1. Ehdottomasti kirjoita juuri niistä asioista joista itse tuntuu hyvälle :) varmasti näkyy tekstistä läpi myös se.oma halu kirjoittaa. Kommentoinnin vähäisyydestä on tosiaan ollut puhetta. Yritän itse aina välillä petrata tässä, sillä kanssabloggaajana tiedän kuinka piristävää ja antoisaa kommenttien saanti voi olla :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Totta! Kiitos! Mullakin on tässä petrausprojekti käynnissä sen suhteen, nyt kun asian oikeen tiedostin. :-)

      Poista
  2. Toi purnukka on hyvä idea (: Itsekki voisin kokeilla ! Mä luen monesti blogeja puhelimella niinku nytki, se on kätevää ku on metrossa / bussissa. Itse kommentoin aika usein blogeja, mutta monet suositut bloggarit on varmaa niin suosittuja ettei aika riitä edes omien kommenttien vastaamiseen, nii ei sitte varmaa kauheesti tuu muillekkaa kommentoitua :/ Mulle kommentointi ja kommentit on tärkeä osa bloggaamista (:

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kokeile ihmeessä, kivojen juttujen muistelu on aina hauskaa :-) Totta, ymmärrän. Samoin, onhan tää bloggaaminen sosiaalista toimintaa, ja se on ainoostaan kiva juttu!

      Poista
  3. Tuttu tunne toi kaoottinen fiilis. Unirytmit ihan pielessä ja pitäis alkaa pikkuhiljaa ottaan itteensä niskasta kiinni, ja valmistautua pääsykoeurakkaan... Kääks. Mutta oot oikeessa, ei pidä verrata omaa elämää muiden elämiin :) tehdään just niinku hyvältä tuntuu!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sama tilanne täällä, heh... Eli tsemppiä, tunnen sun tuskan :-D Totta, eihän muuten voi tulla onnelliseksi tai itsevarmaksi, jos aina miettii mitä muut ajattelee!

      Poista
  4. Komppaan tuota, että postaat niistä asioista, jotka tuntuu susta itsestäs hyvälle.:) Vaikka välillä tulee toi ahistus, että voi kamala mitä muut musta aattelee! Muistat vaan, että tärkeintä on se, mitä ite ajattelet itsestäs!:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :-) Oot ihan oikeessa!! Ihanaa kun ootte kaikki noin kannustavia c:

      Poista

Kiitos ajatuksistasi ♥