sunnuntai 29. maaliskuuta 2015

KOOKOSKERMAKASTIKE

Innostuttuani kasvisruuasta on mun ruuanlaittotaidot kehittyneet aika lailla. Tykkään kuitenkin pitää asiat yksinkertaisina varsinkin arkena, ja mun arkiruoka onkin yleensä suhteellisen nopeatekoista mutta ravitsevaa. Oon opetellut ruuanlaittoa meillä kotona, eli oon kokannut aina yleensä viidelle tai kuudelle hengelle - en osaa siis vieläkään tehdä ruokaa esim. vain yhtä tai kahta annosta. Siispä syön yleensä yksinkin aina samaa ruokaa monta päivää putkeen, mutta koska en kyllästy helposti, on se myös ihan käytännöllistä.
Aiemmin tällä viikolla ostin kokeilumielessä Alpron kookoskerma-ruuanlaittovalmisteen ja keksin päästäni sopivan reseptin. Ruuasta tulikin sitten ainakin mun mielestä sairaan hyvää ja täyttävää, eli ajattelin jakaa tän reseptin teidän kanssa! Suosittelen tätä erityisesti niille, joilla on vielä epäilyksiä vegaaniruuan suhteen. Oon itse aika huono noudattamaan reseptejä pilkulleen, joten kirjoitin nyt vain ylös miten minä juuri tuolla kerralla ruuan valmistin ja minkä verran aineksiä käytin, ensi kerralla tulee varmaan taas vähän erilainen satsi...

28034
28035  
KOOKOSKERMAKASTIKE  
(4-6 annosta)

Basmatiriisiä
Paketti (marinoitua) tofua
1 kesäkurpitsa
1/2 paprika
1/2 prk ananasta
Paketti maissia
Paketti kikherneitä
(Alpron) kookoskermavalmistetta
 

Ala keittää riisiä ohjeiden mukaisesti. Lämmitä oliiviöljyä pannulla, ja paista sitten kesäkurpitsaa ja tofua siinä n. 10 min. Lisää joukkoon paprika ja kikherneet, sekä n. 5 minuutin päästä maissi ja ananas. Lisää kookoskerma ja anna hautua miedolla lämmöllä muutama minuutti.


Larissa

6 kommenttia:

  1. Nam, näyttää ja kuulostaa aivan ihanalta! :D <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ja maistuukin, vaikka itte sanonkin! :-D

      Poista
  2. Aii vitsit kun näyttää hyvältä, pakko varmaan kokeilla!

    VastaaPoista
  3. Uuu vähänkö tätä on pakko testata!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Testaa ihmeessä! ja kerro sit mitä tykkäsit :3

      Poista

Kiitos ajatuksistasi ♥