torstai 16. huhtikuuta 2015

KUULUMISIA

Mun elämä koostuu nyt lähestulkoon pelkästään journalistiikan ja viestinnän pääsykokeisiin lukemisesta. Oon herännyt pääsääntöisesti joka päivä seitsemän aikaan, syönyt aamupalan, lukenut neljä tuntia, syönyt lounaan, lukenut pari tuntia lisää ja illalla mennyt luennolle, kuoroon tai lenkille. Oon onneksi ehtinyt nähdä vähän kavereitakin (ja katsonut kaikki mahdolliset vaaliohjelmat :-D), mutta kovin montaa tuntia vuorokaudessa ei liikene vapaa-ajalle - vaikka aina sitä päätyy tekemään kaikenlaista, vaikka sitten luomaan twitter-tilin tai heittämään läppää kavereiden kanssa whatsappissa keskiyöhön asti. Yöunetkin on siis toisinaan jääneet aika lyhyiksi, näytän haamulta tummine silmänalusineni ja juon kahvia kaksi kertaa enemmän kuin ennen. Mielialat vaihtelee lähinnä ääripäistä toiseen, oon joko paniikkistressin lamaannuttama tai hyperhysteerinen. Onneksi suurimman osan ajasta oon onnistunut olemaan positiivinen, ja mikä tärkeintä: opiskelut sujuu ihan hyvässä tahdissa.1604216041 Vasta tänään tuli ensimmäinen päivä nyt viimeiseen puoleentoista viikkoon kun tuntuu, ettei lukeminen meinaa edetä millään. Nousin sängystä ylös "vasta" puoli yhdeksältä ja koko päivän on ollut vähän levoton olo. Sain jonkun aikaa luettua, ja sen jälkeen oon tehnyt kotitöitä ja kuunnellut vanhoja euroviisuja. Ajattelin kuitenkin tehdä ainakin yhden käsitekartan vielä loppuun nyt illalla, ulkona alkoi just paistaa aurinkokin ja pääsin pahimmasta paniikkiahdistuksesta yli. :-)
Tietokonetta en ehdi avatakaan kuin ehkä noin joka kolmas päivä, ja siksi musta ei ainakaan seuraavaan kuukauteen tule varmaan kamalasti kuulumaan täällä blogin puolella. Pääsykokeissa onnistuminen on nyt se mun elämän ykkösjuttu. Toivon kovasti, että saan kiskottua itsestäni kaiken irti sekä nyt lukiessa että itse pääsykokeessa, koska mun on nyt, ihan aikuisten oikeasti, pakko päästä tällä kertaa opiskelemaan.
1404316044 Stressistä huolimatta oon siis kuitenkin hymyillyt enemmän kuin aikoihin ja nauranut paljon. Koetan luottaa itseeni ja omaan osaamiseeni, ei tässä muutakaan voi! 
Aurinkoista kevättä kaikki ihanat ja tsemppiä hirmuisesti kaikille muillekin pääsykokeisiin opiskeleville! 

Larissa

14 kommenttia:

  1. Vastaukset
    1. Kiitos Kerttuli <3 (Huh kestipä vastata näihin kommentteihin, en vahingossa ollut bloggerissa viikkoon :-D)

      Poista
  2. Voi apua, ite oon lukenut ihan säälittävän vähän... Kuukausi pääsykokeisiin, ehkä nyt olis aika ottaa itteensä niskasta kiinni. Olis kyllä hauskaa jos päästäis molemmat samaan aikaan sisään! :D Ootko siis Tampereelle hakenut journalistiikkaan, vai myös johonkin muualle?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No mutta oman jaksamisen rajoissa täytyy myös tää lukeminen ottaa :-) Mulla vaikuttaa kyllä myös se paniikki siitä kun en vaan halua enää kolmatta välivuotta :---D Mutta niinpä, niin olis! :-)) Joo tänne Tampereelle, mutta aion myös mennä pohjoismaisten kielten pääsykokeisiin kesäkuun alussa, se on mun B-suunnitelmana. Että varmaan heti 14.5 alan sitä lukemaan, varsinkin jos tuntuu ettei tää koe mennyt niin hyvin :D

      Poista
  3. Ihanaa kun oot niin ahkera, positiivinen ja päättäväinen! Se oikeastaan vähän tarttui muhunkin, mun on PAKKO päästä sisään! Tuntuu että oon tehnyt vaan kaikkea muuta ihan liikaa...

    Tsemppiä sullekin ihan kauheesti! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :-) <3 Samoin, tsemppiä hirveesti! Enää muutamia viikkoja, kyllä me jaksetaan!

      Poista
  4. Tsemppiä sullekin lukemisiin, omat päivät näyttää aika samalle tällä hetkellä... Kyllä se tästä! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Samoin, paljon tsemppiä! Jep, kyllä tää tästä :-D

      Poista
  5. Hei et sattunut olemaan Vostokin valmennuspäivässä? Jos olit, niin jättebra! Jos et, niin valmennuspäivän supermateriaaleja on mahdollista ostaa näin jälkikäteenkin :)
    Tsemppiä lukemiseen, omasta kokemuksesta teidän, että siitä voi selvitä! Tai itse ainakin viime vuonna selvisin sen verran hyvin, että sisällä ollaan. Enkä edes stressanut erityisen paljoa :DD Älä tee sitä virhettä, jonka suuri osa pääsykokeseen tulijoista tekee, eli älä aliarvioi artikkeleiden tärkeyttä kokeessa. Niissä on myös tosi paljon lukemista ja niiden rooli kokeessa on jopa isompi kuin mediayhteiskunnan.
    Mut anyway, jos haluut jotain vinkkejä lukemiseen tai pääsykokeeseen, ota yhteyttä! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Itse asiassa en päässyt sinne, mutta hyvä tietää että niitä materiaaleja voi ostaa jälkikäteenkin :-)
      Kiitos hirveesti! Joo, mulla kävi viime vuonna just toi, en yhtään tajunnut kuinka suuressa osassa ne artikkelit on... :-D
      Kiitti kun pistit kommenttia :-)

      Poista
  6. Hienoja kuvia ja tsemppiä lukemiseen! :)

    VastaaPoista
  7. Kivoja kuvia :) Mulla just sama pääsykoekirja luettuna :) Jyväskylään oon hakemassa mut saa nähdä tuliko tarpeeks tarkkaan luettua :/ Tsemppiä pääsykokeisiin! :)

    http://mammamiiau.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos näin jälkikäteen, tsempit sullekin! :-)

      Poista

Kiitos ajatuksistasi ♥