sunnuntai 14. kesäkuuta 2015

PROTUJUTTUJA JA KUULUMISIA


Tänään oli mun pikkuveljen Prometheus-leirin loppujuhla. Pihalla juhlan jälkeen napattiin muutamia kuvia, ja näistä näkyykin mun uudehkot, lyhyemmät hiukset ja Indiskasta ostettu hippitunika, jonka uskalsin laittaa tänään ensimmäistä kertaa päälle.
 
Sakarin leiri järjestettiin samassa paikassa, jossa mäkin kävin aikoinani oman protuleirini. Oli tosi nostalgista palata vanhoihin tuttuihin maisemiin ja mieleen tuli paljon hauskoja muistoja omalta leiriltä - miten ihmeessä siitä voikaan olla jo kuusi vuotta? Vaikka tää aihe ei varmaan suurimmalle osalle mun lukijakunnasta ole enää ajankohtainen, niin kirjoitanpa silti (kun en ole aiemmin tainnut asiasta kirjoittaa), että suosittelen lämpimästi protulle menemistä riparin lisäksi, sijasta tai vaikka aikuisleirille tai ohjaajaksi menemistä "vanhemmalla" iällä. Mulle protu oli aikoinaan tosi tärkeä kokemus ja sain uusia ystäviä, joiden kanssa olen edelleenkin yhteydessä. Lisäksi koin muistaakseni aika suuriakin valaistumisen hetkiä keskusteluissa ja sain itsetuntoa näyttää, mitä mieltä olin asioista. Tossa iässä mulla oli taipumusta ehkä vähän liikaakin tanssia toisten pillin mukaan. Riparia en oo käynyt, joten en sinänsä osaa verrata riparia ja protua. Uskallan kuitenkin veikata, että koska "Leirin tarkoituksena ei ole tarjota valmiita vastauksia, vaan haastaa leiriläisiä omaehtoiseen ajatteluun.", on tiettyjä eroja näiden välillä havaittavissa. Se ei tietenkään tarkoita, että ne sulkisi toisiaan pois.

Nostalgian puuskissa väsäsin vielä mun vanhan irc-gallerian profiilin (en oo raaskinut poistaa sitä) piilotetusta kansiosta löytyneistä leirikuvista pienen kollaasinkin. Vasemman alakulman kuva taitaakin olla mulla edelleen Facebookissa jossakin kansiossa.


Muutoin tää viikko on mennyt mulla maalaushommien, simsin (oon ihan liian koukussa!!) ja virusten parissa. Toinen viruksista on mulla itselläni ja toinen mun tietokoneessa, eikä mikään nettiselain toimi ja sen takia kirjotankin tätä postausta Sofian koneelta. Ensi viikolla lähden muutamaksi päiväksi reissuun, joten toivottavasti edes tää mun oma tautini helpottaisi siihen mennessä. 

Larissa

2 kommenttia:

Kiitos ajatuksistasi ♥