sunnuntai 6. syyskuuta 2015

SYKSYSTÄ, EPÄVARMUUDESTA


Uusia ihmisiä, itseni tsemppaamista, pitkiä puheluita, lyhyitä viestejä, raju syysflunssa, vähän jo opiskeluakin, riittämättömyyden pelkoa ja kaikkia mahdollisia tunteita ilosta väsymykseen. Tämä syksy ei tule olemaan millään tavalla helppo tai kevyt. Olen aivan uudessa elämäntilanteessa, mutta tiedän, että minusta on tähän, ja että tulen oppimaan paljon. Tiedän myös, että minun on viimeistään nyt pakko oppia sietämään kritiikkiä ja epävarmuutta. 
Elämäni on tällä hetkellä oikeastaan niin epävarmaa, että vielä vuosi sitten olisin juossut pois niin kovaa kuin mahdollista, käpertynyt vanhoihin kaavoihin. Osa minusta haluaisi käpertyä nytkin, mutta olen oppinut, että riskejä ottamalla saavuttaa elämän hienoimpia asioita.

Muutama viikko sitten otin puhelimella kuvan kauneimmasta näystä, mitä Tampereella on tähän asti ollut minulle tarjota. Valokuva on kuitenkin aina vain eräänlainen varjo. Enää en ajattele niin usein että olisipa kamera mukana, vaan hengitän syvään ja keskityn näkemään ja kokemaan niin paljon kuin mahdollista. 
Ja kun sinä halaat ja katsot minua peilin kautta silmiin, ajattelen vain, että haluan muistaa tämän hetken, tämän tunteen, sinut ja minut ikuisesti mielessäni, eikä yksikään kamera voisi ikuistaa täydellisesti niitä hetkiä, joita olen saanut kokea. Kaiken tämän epävarmuuden keskellä en ole ollut mistään tai kenestäkään koskaan niin varma, kuin nyt olen.

Larissa

2 kommenttia:

  1. Voi Larissa, ihana teksti!

    Voin samaistua tunteiden vuoristorataan. Tämä syksy on varmasti monelle tosi stressaava ja epävarma. Haluan sanoa, että aivan turhaan koet riittämättömyyden tunteita! Tykkään sun blogista ja ajatuksista. Lisäks luin sun JOVA13-kurssin tekstejä ja twiittejä - sä olet lahjakas! :)

    Emmy

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi hitsi Emmy, aivan ihana ja piristävä kommentti, kiitos paljon! <3 Oot ihan oikeessa, varmaan monella muullakin on näitä fiiliksiä. Kiitos vielä paljon ja samat sanat sanoisin takaisin, sä oot tosi lahjakas!

      Poista

Kiitos ajatuksistasi ♥