lauantai 2. tammikuuta 2016

VUOSI 2015


Vuosi 2015 oli yllättävä, monipuolinen ja tärkeä. 

Alkuvuosi oli pitkä ja ajoittain vähän hankalakin. Aloin lukea pääsykokeisiin ja totuttelin edelleen yksin asumiseen. Aloitin kuoroharrastuksen, sain uusia kavereita ja Tampere alkoi tuntua enemmän kodilta. Salainen haaveni toteutui kun tavattiin Sofian kanssa Pekka Haavisto. Vietin paljon aikaa ystävieni kanssa. Loppukeväällä aloitin valmennuskurssin ja seurasin melkein huolestuttavan innokkaasti eduskuntavaaleja. Koko kevään kestänyt lukupanostus mitattiin pääsykokeissa.
Kesäloman alku oli helpotus. Kesäkuun alussa latailin akkuja suklaan ja maalaushommien parissa kotikotona, loppukuusta mentiin Berliiniin tapaamaan isosiskoni perhettä ja vastasyntynyttä vauvaa. Olin kissavahtina Helsingissä. Eräänä aurinkoisena aamuna sain ilokseni ja helpotuksekseni tietää päässeeni opiskelemaan yliopistoon. Heinäkuun alussa oli Ruisrock, sitten Sofian 18-vuotissynttärit ja isin 60-vuotisjuhlat. Heinäkuun lopussa menin perheeni kanssa esperantokongressiin Lilleen. Siellä tapasin Jonathanin, nykyisen poikaystäväni.
Syksyllä aloitin yliopisto-opinnot, tutustuin moniin uusiin ihmisiin ja täytin 21 vuotta. Matkustin Suomen ja Sveitsin välillä, mikä oli välillä aika kuormittavaa, koska samaan aikaan totuttelin pitkästä aikaa "koulunkäyntiin". Joulun vietin perheeni luona Lahdessa ja uutta vuotta juhlistimme Jonathanin kanssa kotonani Tampereella.

Vuosi 2015 toi tullessaan paljon odottamattomia asioita. Olen saanut tutustua moniin uusiin, mahtaviin ihmisiin - ja siinä samalla oppinut myös paljon itsestänikin. Olen ymmärtänyt, kuinka rakastava lähipiiri, ihana perhe ja mahtavat ystävät minulla on. Olen rakastanut ja rakastunut. Olen hankaluuksista huolimatta uskaltanut entistä enemmän. Ja hei: sain myös melkein jo kasvatettua oman hiusvärini takaisin!

Larissa

2 kommenttia:

Kiitos ajatuksistasi ♥