perjantai 22. huhtikuuta 2016

KESKIVIIKKO 13.4. - PÄIVÄ KUVINA

Herään ennen kahdeksaa siihen, että oikeassa korvassa olevasta kuulokkeesta alkaa kuulua ään. Edellisiltainen facetime-äänipuhelu on jäänyt päälle koko yöksi. Toivotan heräilevälle Jonathanille hyvät huomenet ja jatkan itse nukkumista vielä hetken.
Herätyskello soi yhdeksältä, mutta vitkuttelen peiton alla, kuten yleensäkin. Ulkona on kuitenkin kaunis sää, mikä antaa motivaatiota kammeta ylös sängystä.
Syön aamupalan. Tapani mukaan selailen samalla Facebookin, Instagramin, Snapchatin ja vastaan yön ja illan aikana tulleisiin viesteihin. Pidän hitaista aamuista, sillä en tykkää aloittaa päivää kiireessä ja stressissä. Tänä aamuna minun pitää olla yliopistolla onneksi vasta iltapäivällä.
Käyn suihkussa. Olen hitaasti mutta varmasti vaihtamassa kaikkea käyttämääni kosmetiikkaa luonnonkosmetiikkaan. Kuvassa näkyvä suihkugeeli/-mikäonkaan on joululomalla Sveitsistä ostettu - luonnonkosmetiikkatuotteet on varmaan ainoa asia, mikä on siellä halvempaa kuin Suomessa.
Suihkun jälkeen pistän YleX:n päälle ja jään räpläämään kännykkää vähän liian pitkäksi aikaa. Puoli yhdentoista maissa alan pakata reppua, sillä olen iltapäivällä lähdössä suoraan yliopistolta lentokentälle.
Syön lounaan, joka on vähän surullinen pasta-tofu -annos. Ketsuppi loppuu kesken ja se ärsyttää. Tarkoitus oli aamupäivällä ehtiä lukea tenttikirjaa, mutta laittautuminen ja siivoilu kestää kauemmin kuin pitäisi.
Puolenpäivän aikaan tavarat on vihdoin pakattu, roskat viety, selfiet otettu (heheh) ja olen valmis lähtöön.
Yliopistolla minulla on visuaalisen journalismin kurssin harjoitustöiden tunti, eli ideoidaan ja otetaan valokuvia sekä harjoitellaan kuvanmuokkausta. Puolirikkinäisen kamerani salama ei tietenkään suostu toimimaan kunnolla, mikä tuottaa vähän ongelmia. Tunti loppuu ajoissa, jätän kamerani kaverille ja suuntaan kohti rautatieasemaa.
Rautatieasemalla olen ajoissa (kuinkas muutenkaan), joten nautin vielä ulkona kevätsäästä hetken aikaa. Sitten istun junaan, kuuntelen musiikkia ja viestittelen kavereiden kanssa. Jonathan soittaa siinä vaiheessa, kun olen vaihtamassa junaa Tikkurilassa.
Kuuden maissa saavun lentokentälle. Reitti alkaa olla jo niin tuttu, että voisin mennä sen vaikka silmät kiinni. Puhun puhelimessa vielä hetken, mutta suuntaan sitten turvatarkastukseen, jossa ei onneksi ole jonoa.
Olen lentokentälläkin liian aikaisin. Lähtöportti löytyy helposti ja boardingin alkuun on vielä pari tuntia. Ostan syömistä ja juomista kahvilasta, pistän puhelimen lataukseen ja katson Netflixistä brittiläistä komediasarjaa.
Lento lähtee viimein yhdeksän aikaan. Kone on aika tyhjillään, ja minulla on kokonainen penkkirivi käytettävissäni. Lentäminen on minusta aina vähän hermostuttavaa, joten otan nyt kaiken irti siitä, kun kerrankin ei tarvitse istua koko aikaa paikoillaan. Lennon aikana vaihdan paikkaa ikkunan viereen, kuuntelen jonkin aikaa musiikkia, mutta innostun sitten lukemaan tenttikirjaa. Aika menee onneksi opiskellessa nopeasti.
Yhdeltätoista Sveitsin aikaa kone laskeutuu. Kiiruhdan nopeasti pois koneesta ja lentokentän läpi. Jonathan tulee minua vastaan ja suuntaamme junalle. Vaihdamme Zürichin rautatieasemalla Berniin menevään junaan. Junassa alkaa väsyttää.
Olemme puolenyön jälkeen perillä Bernissä. Kävelemme sateessa hiljaisen keskustan läpi kotiin. Seuraava päivä on Jonathanille vapaapäivä, ja minäkin olen tehnyt jo alkuviikosta kaikki "läksyt", joten kummankaan ei tarvitse stressata mistään. Edessä on pitkä viikonloppu yhdessä. 

Larissa

2 kommenttia:

  1. Ihana postaus! :) Tykkään kovasti myday- postauksista. Olisi kiva lukea enemmän postauksia sieltä Sveitsistä ja teistä! <3 :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! ♥ Pakko myöntää, että mäkin oon myday-postausten fani ja tykkään tehdä niitä itsekin :-D Ja kiva juttu, pistetään korvan taakse :--)

      Poista

Kiitos ajatuksistasi ♥