keskiviikko 14. joulukuuta 2016

JOULULOMALARISSAKUULUMISIA

(Uskokaa tai älkää, tuon otsikon keksimiseen meni varmaan saman verran aikaa kuin koko tämän postauksen kirjoittamiseen...) Samaan aikaan pitkältä ja nopealta tuntuneen syyslukukauden jälkeen mulla on vihdoin alkanut joululoma. Tänään tein viimeisen yliopistovelvollisuuden eli kirjoitin sosiologian esseen, ja päätin samalla siirtää harkkapaikasta murehtimisen ensi vuoden puolelle. Tänä syksynä on tullut opittua paljon, ja varmasti enemmän kuin viime vuonna. Yhtenä kivoimpana juttuna jäi mieleen radiokurssi, jonka puitteissa toteutin myös ensimmäisen suoran radiolähetykseni. Sen voi kuunnella täältä! Juuri ennen lähetyksen alkua jännitys meinasi ottaa vallan, mutta loppujenlopuksi kokemus oli hauska. Onneksi olin valinnut itseäni kiinnostavan aiheen, ja näin ollen olen tyytyväinen lopputulokseen. 
Viikko sitten meillä oli myös ainejärjestön pikkujoulut, eli ainakin minun osaltani vuoden vikat opiskelijabileet. Hauskaa oli!


Perjantaina lensin Berniin. Lauantaina osallistuin vähän erilaisiin pikkujouluihin, jos niitä sellaisiksi voi kutsua. Päivällä vanhalla työpaikallani oli lasten teemapäivä, ja minäkin tein esimerkiksi elämäni ensimmäisen kynttilän. Illalla söimme paikallisessa ravintolassa. Sunnuntaina oli taas yhdet synttärijuhlat, ja nyt alkuviikosta olen auttanut Jonathania erilaisissa koulujutuissa ja toiminut esimerkiksi myös apuopena. Kasattiin myös mielestäni hyvin onnistuneet Suomi-joululahjat koko täällä asuvalle perheelle. Mun matkalaukku olikin tänne tullessa täynnä muumiteetä ja joulusuklaata. Laitan lahjapussukoista kuvaa ehkä lähempänä joulua, ettei yllätys nyt vielä paljastu.


Olen alkuloman täällä Sveitsissä, mutta jouluksi tulemme Jonathanin kanssa kummatkin Suomeen. Olen niin vannoutunut jouluperinneihminen, että saa nähdä milloin koittaisi se joulu, jonka viettäisin täällä...

Ai niin, käytiin vähän yli viikko sitten Lahdessa ollessani katsomassa Fantastic Beasts and Where to Find Them. Jos ette ole vielä nähneet, niin suosittelen lämpimästi! Meinasin kirjaimellisesti pakahtua innostuksesta ja tunnekuohusta. Me mennään luultavasti tällä viikolla katsomaan tuo elokuva vielä Jonathanin kanssa täällä Bernissä. Suunnitellaan myös viikonlopulle visiittiä Geneveen! Täällä välimatkat on onneksi niin lyhyitä, että tuollaisia päiväreissuja voi tehdä aika vaivatta.


Larissa

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos ajatuksistasi ♥