torstai 19. tammikuuta 2017

VIIKONLOPPU MÜNCHENISSÄ


Muutama kuukausi sitten olimme Jonathanin kanssa kahden yön viikonloppureissulla Saksan Münchenissä. Suomesta lentää Müncheniin nopeammin ja yli puolet halvemmalla kuin Sveitsiin, ja Sveitsistä Müncheniin pääsee aika sutjakasti esimerkiksi bussilla.

Tällä kertaa Münchenin matka oli tosiaankin pikavisiitti, sillä viivyimme kaupungissa alle kaksi vuorokautta. Nautimme siis lähinnä toistemme seurasta ja söimme halpaa pizzaa. Kierreltiin tietenkin myös keskustassa monta tuntia, sateisesta säästä huolimatta.  

Münchenin vanhat rakennukset muistuttivat minua muista saksalaisista kaupungeista, joissa olen käynyt lapsena erilaisten esperantotapahtumien merkeissä. Olin kuitenkin iloinen, että jaksoin ottaa kameran tälle reissulle mukaan, sillä valokuvattavaa ja nähtävää oli. Kävimme esimerkiksi Marienplatzilla vanhassa tornissa sijaitsevassa söpössä ja pienessä lelumuseossa, jota suosittelen lämpimästi - jos vain jaksaa kiivetä kapeita rappusia.

Äkkiseltään laskettuna Saksa on maa, jossa olen käynyt elämäni aikana toisiksi eniten heti Sveitsin jälkeen. Varmaan juuri tämän takia München kaupunkina tuntui tutulta, vaikka en ole juuri siellä ennen käynytkään. Ensi kerralla pääsemme toivottavasti tutustumaan kaupunkiin vielä vähän paremmin!

Larissa

4 kommenttia:

  1. Mä haluaisin myös käydä Münchenissa, siellä näyttää niin upealta! :) Myös teidän reissu kuulostaa tosi onnistuneelta!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Suosittelen lämpimästi, se on upea kaupunki! :-)

      Poista
  2. Tosi kivankuuloinen reissu teillä ja mageita kuvia! :) Ei pitäis ikinä lukea matkapostauksia kun mun matkakuume kasvoi taas ainakin sata kertaiseksi :DD

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Hahah joo, tiedän tunteen! :-D

      Poista

Kiitos ajatuksistasi ♥